Montajı yapılacak Split klimaların iç ünite ve dış üniteleri genelde aynı hizada yapılır, Ortam şartları ve koşulların durumu göze alındığında iç ünite ve dış ünite arasında kot farkı oluşabilir. Bu durum sınırlar içerisinde kabul edilebilir bir durum olmakla birlikte sınırlar dışında performans düşüşü ve arızalar yaşanabilir. Kabul edilebilir maksimum uzunluk 10 metreyi geçmemelidir. Klima markasının tavsiye ettiği boru ölçüsü üzerinde yapılacak borulamaya ilave gaz şarjı yapılması gereklidir.
Kompresör yüksek hızda hareketli mekanik parçalardan oluştuğu için yağlanmaya ihtiyaç duyar o yüzden kompresörlerin iç kısımlarında belirli ölçüde yağlama yağı bulunur. Kompresör soğutucu akışkanı yüksek basınçla sisteme gönderirken bununla birlikte bir miktar da yağlama yağı akışkan ile birlikte sürüklenerek sisteme girer. Sisteme girmeye çalışan bu yağ genleşme elemanına ve evaparatöre ulaşmamalı ki sistemde tıkanıklığa neden olup arızalara neden olmasın.
Yağlama yağının evaparatöre ulaşmadan geri dönebilmesi yağ kapanı denilen bir teknik ile engellenebilir yağ kapanı sistemi bakır borunun dış üniteden çıktıktan sonra iç üniteye giderken ” S ” verilerek devam etmesiyle ” S ” olan kısma yağı kapsetmesi mantığıyla çalışır. Sadece S vererek değil aynı zamanda Boruların dairesel formda toplanması kangal şeklinde montajın yapılmasıda yağ kapanı olarak adlandırılır.