VIESSMANN VITOCLIMA VRF Arıza Kodları
333-S VRF Arıza Kodları ve Onarımı
VIESSMANN VITOCLIMA VRF Arıza Kodları Sistem arıza oluşma durumunda; iç ünite ekranı, kumanda ve dış ünite ana kartında arıza kodu görüntüler.
Hatalı iç ünite yeri hemen nasıl belirlenir
Birden fazla iç ünite çalıştığında, hatalı iç üniteyi ya da kablolu kumandaya karşılık gelen iç üniteyi belirlemek için iç ünite adres sorgusunu ve hatalı iç ünite belirleme fonksiyonunu kullanın.
Not 1: Sorgulanan iç ünite normal ise sıcaklık alanında hata kodu görüntülenmez. Eğer birden fazla hata varsa,
hata kodları 3 saniye aralıklarla görüntülenir.
Not 2: Parametre sorgusu arayüzünden çıkmak için iç ünite adres ve hata sorgusu arayüzünde ‘’ON/OFF’’ tuşuna
basın.
Hata Kodları ve Çözümleri
Hata Kodu | Hata | Muhtemel Sebep | Çözüm |
---|---|---|---|
F0 | Dış ünite Ana kartında hata (hafıza ve adres çipi hatası gibi) | 1. Ana karttaki saat çipi arızalı 2. Ana karttaki hafıza arızalandı 3. Ana karttaki adres çipi arızalandı | 1. Küçük CPU kartını değiştir 2. Kontrol kartını değiştir 3. Kontrol kartını değiştir |
U2 | Dış ünite kapasite switch ayarı hatalı | 1. Switch ayarı yanlış 2. Switch arızalı | 1. Kapasite switch ayarını kontrol et 2. Ana kartı değiştir |
U3 | Faz sırası koruması | 1. Üç fazlı güç kablosu doğru bağlanmadı 2. Ana kartın tespit devresi arızalı | 1. Elektrik besleme kablolarının bağlantılarını kontrol et veya sıralamayı değiştir 2. Kontrol kartını değiştir |
UL | Yanlış acil işlem switch ayarı | 1. Switch ayarı yanlış 2. Switch arızalı | 1. Switch ayarını düzenle 2. Ana kartı değiştir |
C0 | Dış ünite- İç ünite arasında veya İç ünite – Kablolu kumanda arasında iletişim hatası | 1 İletişim kabloları bağlanmadı 2. İletişim bağlantısı koptu 3. İletişim kabloları düzgün bağlanmadı 4. Kumanda arızalı | Not: Dış ünite kartında C0 görüntülenmez ise iç ünite ve kumanda arasındaki kabloyu kontrol et. C0 görüntülenir ise İç üniteler ve dış üniteler arasındaki ve ya iç ünite ve kumanda arasındaki kabloyu kontrol et. 1. Dış ünite kontrol kartı ve iç üniteyi bağlayan, iç ünite ve kumandayı bağlayan kabloların gevşekliğini kontrol et. Gevşek ise, tekrardan bağla. 2. Kontrol kartı ve iç üniteyi bağlayan, iç ünite ve kumandayı bağlayan kabloların bozuk olup olmadığını kontrol et. Bozuk ise, değiştir. 3. İletişim kablolarının gerilimini kontrol et. 4. Kumandayı değiştir. Hata çözülmediyse iç ünite kartı arızalıdır. |
C2 | Anakart ve inverter kartı arasındaki iletişim bozukluğu | 1. İletişim kabloları bağlanmadı 2. İletişim bağlantısı koptu 3. İletişim kabloları zayıf bir şekilde bağlandı 4. Kart arızalı | 1. Anakart ve İnverter kartı bağlayan kabloların gevşekliğini kontrol et. Gevşek ise, yeniden bağla. 2. Anakart ve İnverter kartı bağlayan kabloların bozuk olup olmadığını kontrol et. Bozuk ise, değiştir. 3. Anakart ve inverter kartını bağlayan kabloların kontağını kontrol et. 4. Kontrol kartını değiştir. Arıza giderildi ise kontrol kartı hatalıdır. İnverter kartı değiştir. Hata giderildiyse, kompresör sürücü kartı hatalıdır. |
C3 | Ana kart ve fan kartı arasında iletişim bozukluğu | 1. İletişim kabloları bağlanmadı 2. İletişim bağlantısı koptu 3. İletişim kabloları zayıf bir şekilde bağlandı 4. Kart arızalı | 1. Fan sürücü kartı ve kompresör sürücü kartı arasındaki kabloların gevşekliğini kontrol et. Gevşek ise, yeniden bağla. 2. Fan sürücü kartı ve kompresör sürücü kartı arasındaki kabloların bozuk olup olmadığını kontrol et. Bozuk ise, kabloyu değiştir. 3. Fan sürücü kartı ve kompresör sürücü kartını bağlayan iletişim kablolarının kontağını kontrol et. 4. Ana kartı değiştir. Arıza giderildi ise ana kart hatalıdır. Fan sürücü kartını değiştir. Arıza giderildi ise, fan sürücü kartı hatalıdır. |
C6 | Dış ünite adresleri uyuşmazlık hatası | 1. Dış üniteler arasındaki iletişim kabloları gevşek 2. Dış üniteler arasındaki iletişim kabloları bozuk 3. Dış üniteler arasındaki iletişim kabloları zayıf bağlanmış 4. Anakart kart arızalı | 1. İletişim kablosu gevşek ise, yeniden bağla 2. İletişim kablosu bozuk ise, değiştir 3. İletişim kablosunun kontağını kontrol et 4. Ana kartı değiştir |
CC | Master dış ünite yok | 1. Dış ünite SA8 switch’i 11’e getirilmemiş 2. Dış ünite SA8 switch’i arızalı | 1. Dış ünitelerden birinin SA8 switch’ini 11’e getir 2. Ana kartı değiştir veya bir dış ünitenin SA8 switch’ini 00’a getir. |
CF | Birden fazla master dış ünite | 1. Birden fazla dış ünitenin SA8 switch’i 11’e getirilmiş 2. Bir veya birden fazla dış ünitenin SA8 switch’i arızalı | 1. Tüm diğer SA8 switch’i 11’e getir ve bir tanesini değiştirilmemiş olarak bırak. 2. Kontrol kartını değiştir. |
L7 | Master iç ünite yok | 1. Master iç ünitenin gücü kesilmiş 2. Master iç ünite iletişimi başarısız 3. Master iç ünitenin ana kartı arızalı 4. Sistemde master IDU ayarlı değil | 1. Master iç ünite açık mı kontrol et. Evet ise ana kartı değiştir. 2. Master iç ünite iletişim kablosunun kontağını kontrol et. İletişim arızası rapor edilmez ise (C0), ana kartı değiştir. 3. İç ünitenin ana kartını değiştir ve ana iç üniteyi resetle. 4. Master iç ünite ayarla |
C5 | İç ünite adres çakışması | Birden fazla iç ünite aynı adresi kullanıyor. | Tekrar eden adresi düzelt. (Birden fazla sistem merkezi olarak kontrol edilmediğinde kullanılır). |
Birden fazla vrf sistemi merkezi olarak kontrol edildiğinde C5 çözümü;
Çözüm 1; Vi-Bug programından adres değiştirme
Bir vrf sisteme enerji verildiğinde iç üniteler 1’den başlayarak adreslenir. Sistemler merkezi kumanda için birbirine
bağlandığında C5 hatası görünür. Bu durumda, iç üniteler kapatılıp açılamaz ve sistemler devreye alınamaz. Bu gibi durumlarda her bir sistemin adresini tekrar aşağıdaki gibi ayarlayın.
Vi-Bug programı sistemler arası haberleşmeye bağlandığında Görüntü 1’deki gibi görünür.
Adres çakışmasını düzeltmek için aşağıda gösterildiği gibi;
Setting -> Parameter Settings ayarlarına gidin ve “Project Number Conflict” e basın. (Görüntü 2’de)
Gelen pencere iki kısım içerir;
- İç ünite kısmı; Çakışan iç ünite adresini, sistem numarası ve zamanını gösterir
- Ayar kısmı, ayar butonunu gösteren kısım.
Görüntü 3’te gösterilen, çakışan İç ünite kısmından bir tane iç ünite seçin. Karşınıza gelen pencereden bir adres seçin ve set’e basın. (Görüntü 4’te gösterilmiştir.)
Adres çakışması çözüldüyse, sistem normal konumuna döner ve iç üniteler çalıştırılabilir. (Görüntü 5)
Çözüm 2; Vi-Bug programından tekrar adresleme,
Devreye alma tamamlanmadıysa ve iç ünitelerin adreslerinin resetlemeye ihtiyacı varsa, görüntü 2’ de gösterildiği gibi “Reset All IDUs Project Number” a basın.
Görüntü 6’da gösterildiği gibi, açılan pencere iki kısım içerir;
- Sistem seçimi; resetlenecek sistemin seçilebildiği yer.
- Set butonu, resetleme talimatının verilebileceği yer.
- Sistem seçimi kutucuğunda bir veya birden fazla sistemi seçin ve Ayarlar kutucuğunda Set’e basın. (Görüntü 6 ve 7’ de gösterildiği gibi).
Çakışma çözüldüyse, sistem normal konumuna döner ve iç üniteler çalıştırılabilir. (Görüntü 5)
Çözüm 3; Kablolu kumanda veya uzaktan kumandadan ayarlama
Adres çakışması meydana geldiğinde, çakışmayı çözmek için servis kumandası veya kablolu kumandayı kullanabilirsin. Metot için “333-S VRF Kumanda Servis Ayarları” manuel’ine bakın.
Çözüm 4; Dış ünitenin ana kartında iç ünite adres denkleştirme (önerilen)
Dış ünitenin ana kartından iç ünite adres denkleştirme için “Dış Ünite Fonksiyon ve Switch Ayarları” manueline bakınız.
Hata Kodu | Hata | Muhtemel Sebep | Çözüm |
---|---|---|---|
P3 | Kompresör sürücü modülü resetleme koruması | İnverter kart hatalıdır. | İnverter kartını değiştir. |
P5 | İnverter kompresör aşırı akım koruması | 1. İnverter kart IPM modülü arızalıdır. 2. Kompresör U, V, W kablosu hatalı bağlanmıştır. 3. Kompresör arızalıdır | 1. İnverter kartı değiştir. 2. Kompresörün U, V, W kablosunu yeniden bağla. 3. Kompresörü değiştir. |
P6 | İnverter kart IPM modülü koruması | 1. Sürücü kartının IPM modülü hasar görmüştür. 2. Kompresörün U, V, W kablosu düzgün bir şekilde bağlanmamıştır. 3. Kompresör hasar görmüştür. | 1. Kompresör sürücü kartını değiştir. 2. Kompresörün UVW kablosunu yeniden bağla. 3. Kompresörü değiştir. |
P7 | İnverter kart sıcaklık sensörü hatası | Kompresör sürücü kartı hatalıdır. | Kompresör sürücü kartını değiştir. |
P8 | İnverter kart IPM aşırı sıcaklık koruması | 1. İnverter kartı arızalı. 2. Termal macun IPM modüle eşit şekilde uygulanmadı. 3. IPM modül düzgün vidalanmadı. | 1. Kompresör sürücü kartını değiştir. 2. Termal macunu IPM modüle eşit şekilde uygula. 3. IPM modülü düzgünce vidala. |
P9 | İnverter kompresör koruması | 1. İnverter kartı arızalı. 2. Kompresör hasarlı. | 1. İnverter kartını değiştir. 2. Kompresörü değiştir. |
PH | İnverter kart DC hattı yüksek voltaj koruması | 1. Tüm sistemin güç girişi kablosundaki voltaj 460V’u aşıyor mu? 2. İnverter kart arızalı. | 1. Güç girişi kablosundaki voltajı istenen değere düşür. 2. İnverter kartı değiştir. |
PL | İnverter kart DC hattı düşük voltaj koruması | 1. Tüm sistemin güç girişi kablosundaki voltaj 320V’dan az mı? 2. İnverter kart arızalı. | 1. Güç girişi kablosu voltajını istenen değere yükselt. 2. İnverter kartı değiştir. |
PC | İnverter kart akım kontrolü devresi hatası | İnverter kart arızalı. | İnverter kartı değiştir. |
PF | İnverter kart yeniden şarj etme devresi hatası | 1. Tüm sistemin güç girişi kablosundaki voltaj 280V’dan az mı? 2. İnverter kart arızalı. | 1. Güç girişi kablosu voltajını istenen değere yükselt. 2. İnverter kartı değiştir. |
PJ | İnverter kompresör başlama arızası | 1. İnverter kart hasarlı. 2. Kompresörün UVW kablosu düzgünce bağlanmamış. 3. Kompresör hasarlı. | 1. İnverter kartı değiştir. 2. Kompresör UVW kablosunu yeniden bağla. 3. Kompresörü değiştir. |
H3 | Fan sürücü modülü resetleme koruması | Fan kartı arızalı | Fan kartını değiştir. |
H5 | İnverter fan aşırı akım koruması | 1. Fan kartının IPM modülü hasarlı. 2. Fanın UVW kablosu düzgünce bağlanmamış. 3. Fan hasarlı. | 1. Fan kartını değiştir. 2. Fanın UVW kablosunu yeniden bağla 3. Fanı değiştir. |
H6 | Fan kartı IPM modül koruması | 1. Fan kartının IPM modülü hasarlı. 2. Fanın UVW kablosu düzgünce bağlanmamış. 3. Fan hasarlı. | 1. Fan kartını değiştir. 2. Fanın UVW kablosunu yeniden bağla 3. Fanı değiştir. |
H7 | Fan kartı sıcaklık sensörü arızası | Fan kartı arızalı | Fan kartını değiştir. |
H8 | Fan kartı IPM aşırı sıcaklık koruması | 1. Fan kartı arızalı. 2. Termal macun IPM modüle eşit şekilde uygulanmadı. 3. IPM modül düzgün vidalanmadı. | 1. Fan kartını değiştir. 2. Termal macunu IPM modüle eşit şekilde uygula. 3. IPM modülü düzgünce vidala. |
H9 | İnverter fan servis dışı koruması | 1. Fan sürücü kartı arızalı. 2. Fan hasarlı. | 1. Fan sürücü kartını değiştir. 2. Fanı değiştir. |
HH | Fan kartı DC hattı yüksek voltaj koruması | 1. Tüm sistemin güç girişi kablosundaki voltaj 460V’u aşıyor mu? 2. Fan kartı arızalı.2. | 1. Güç girişi kablosundaki voltajı istenen değere düşür. Fan kartını değiştir. |
HL | Fan kartı DC hattı düşük voltaj koruması | 1. Tüm sistemin güç girişi kablosundaki voltaj 320V’dan az mı? 2. Fan kartı ve kompresör inverter kartı düzgün bağlanmamış. 3. Fan kartı arızalı. | 1. Güç girişi kablosu voltajını istenen değere yükselt. 2. Fan kartını ve kompresör sürücü kartını 3. kablolama diyagramına göre bağla. Fan kartını değiştir. |
HC | Fan kartı akım tespit devresi arızası | Fan sürücü kartı arızalı | Fan sürücü kartını değiştir |
HJ | İnverter fan başlama arızası | 1. Fan kartı hasarlı. 2. Fan pervanesi sıkışması. 3. Fanın UVW kablosu düzgünce bağlanmamış. 4. Fan hasarlı. | 1. Fan sürücü kartını değiştir. 2. Fan pervanesini kontrol edin. 3. Fanın UVW kablosunu yeniden bağla. 4. Fanı değiştir. |
Kompresör inverter IPM modülünün hasarlı olup olmadığını kontrol etme
A) Hazırlık: Bir dijital multimetre bulun ve diyot konumuna ayarlayın. Kompresörün U, V ve W kablolarını inverter kartından iki dakika sonra çıkarın. Sistem kapatıldıktan sonra en az iki dakika sonra test edildiğinden emin olun.
B) Yöntem: Sırasıyla alttaki resimde belirtilen U-P, V-P, W-P arasını ölçün ve kaydedin. P kısmında daima siyah probu kullanın. Daha sonra U-N, V-N, W-N arasını ölçün ve kaydedin. N kısmında daima kırmızı probu kullanın.
C) Analiz: Yukarıdaki altı senaryoda okuma aralığı 0,3 V ile 0,7 V arasında ise, IPM modülü normaldir. Okunan değer bir veya birden fazla senaryoda 0 ise, IPM modülü arızalıdır.
Fan inverter IPM modülünün hasarlı olup olmadığını kontrol etme
A) Hazırlık: Bir dijital multimetre bulun ve diyot konumuna ayarlayın. Kompresörün U, V ve W kablolarını inverter kartından iki dakika sonra çıkarın. Sistem kapatıldıktan sonra en az iki dakika sonra test edildiğinden emin olun.
B) Yöntem: Sırasıyla alttaki resimde belirtilen U-P, V-P, W-P arasını ölçün ve kaydedin. P kısmında daima siyah probu kullanın. Daha sonra U-N, V-N, W-N arasını ölçün ve kaydedin. N kısmında daima kırmızı probu kullanın.
C) Analiz: Yukarıdaki altı senaryoda okuma aralığı 0,3 V ile 0,7 V arasında ise, IPM modülü normaldir. Okunan değer bir veya birden fazla senaryoda 0 ise, IPM modülü arızalıdır.
VIESSMANN VITOCLIMA VRF Arıza Kodları
Durum
A0 | Sistem devreye alınmadı | n0 | Tasarruf modu ayarı |
A1 | – | n1 | – |
A2 | İlave gaz şarjı fonksiyonu | n2 | İç ünite / Dış ünite kapasite oranı yüksek |
A3 | Defrost işlemi yapılıyor | n3 | – |
A4 | Yağ toplama işlemi yapılıyor | n4 | Maksimum çıkış kapasitesi |
A5 | – | n5 | – |
A6 | Isıtma / Soğutma ayarı | n6 | Ünite hata sorgusu |
A7 | Sessiz mod fonksiyonu | n7 | Ünite parametre sorgusu |
A8 | Vakum modu fonksiyonu | n8 | İç ünite adres sorgulama |
A9 | – | n9 | – |
AA | – | nA | Isıtma/Soğutma Modu |
AH | Sistem ısıtma modunda | nH | Isıtma Modu |
AC | Sistem soğutma modunda | nC | Sadece Soğutma Modu |
AL | – | Nl | – |
AE | Gaz şarjı | nE | Olumsuz kod |
AF | Fan | nF | Sadece Fan modu |
AJ | Filtre temizleme zamanı | nJ | – |
AP | Sistem devreye alıma başlama | nP | – |
AU | Uzaktan Acil kapama | nU | – |
Ab | Acil kapatma | nb | – |
Ad | Kısıtlı işlem | nd | VIESSMANN VITOCLIMA VRF Arıza Kodları |
Devreye Alma
U0 | Kompresör ön ısıtma süresi yetersiz | C0 | Haberleşme hatası: iç ünite-kumanda, İç-Dış ünite |
U1 | – | C1 | – |
U2 | Dış ünite kapasite Switch’i hatası | C2 | İnverter kart- Anakart haberleşme hatası |
U3 | Faz sırası hatalı | C3 | Fan kartı- Ana kart haberleşme hatası |
U4 | Gaz eksik | C4 | İç ünite yok (bir ya da birden fazla iç ünitede enerji yok veya sinyal kablosu arızalı) |
U5 | İnverter kart adres hatası | C5 | İç ünite adres çakışması |
U6 | Dış ünite vanaları kapalı | C6 | Dış üniteler arası adresleme hatası |
U7 | – | C7 | – |
U8 | İç ünite borulama hatası | C8 | Kompresör acil durum |
U9 | Dış ünite borulama hatası | C9 | Fan acil durum |
UA | – | CA | Modül acil durum |
UH | – | CH | Kapasite oranı (Diversite) yüksek hatası |
UC | Master iç ünite ayarlı | CC | Master dış ünite seçili değil |
UL | Kompresör acil işlem modu | CL | Kapasite (Diversite) düşük hatası |
UE | Geçersiz gaz şarjı | CE | – |
UF | – | CF | Master ürün birden fazla seçili |
UJ | – | CJ | Adres arama hatası |
UP | – | CP | Kablolu kumanda hatası |
UU | – | Cb | Alıcı göz kartı- Ana kart haberleşme hatası |
Ub | – | Cb | IP adresi fazla hatası |
Ud | – | Cd | – |
VIESSMANN VITOCLIMA VRF Arıza Kodları İç ünite hata kodları
L0 | İç ünite hatası | d0 | |
L1 | İç ünite fan koruma | d1 | İç ünite ana kart hatası |
L2 | Yardımcı Isıtma Koruması | d2 | – |
L3 | Su taşma koruması (Drenaj) | d3 | Sıcaklık sensörü hatası |
L4 | Şebeke aşırı akım koruması | d4 | Giriş borusu sensörü hatası |
L5 | Donmaya karşı koruma | d5 | Evaparatör sensörü hatası |
L6 | Mod çakışması | d6 | Çıkış borusu sensörü hatası |
L7 | Master iç ünite yok | d7 | Nem sensörü hatası |
L8 | Şebeke voltajı düşük | d8 | Su sıcaklık sensörü hatası |
L9 | İç ünite numarası tutarsız | d9 | Jumper (Köprü) hatası |
LA | İç ünitelerin serisi tutarsız | dA | İç ünite ağ adresi hatalı |
LH | Düşük hava kalitesi | dH | Kablolu Kumanda- Anakart haberleşme hatası |
LC | İç ve dış ünite modelleri eşleşmiyor | dC | Ses düğmesi arızası |
LL | – | dL | Hava çıkış sensörü hatası |
LE | – | dE | İç ünite CO2 sensörü hatası |
LF | – | dF | – |
LJ | – | dJ | – |
LP | – | dP | – |
LU | – | dU | – |
Lb | – | db | Sistem Devreye Alma İşlemi |
Ld | – | dd | – |
VIESSMANN VITOCLIMA VRF Arıza Kodları Dış ünite hata kodları
E0 | Dış ünite hatası | F0 | Dış ünite ana kart hatası |
E1 | Yüksek basınç koruması | F1 | Yüksek basınç sensörü |
E2 | Düşük sıcaklık koruması | F2 | – |
E3 | Alçak basınç koruması | F3 | Düşük basınç sensörü |
E4 | Yüksek çıkış sıcaklığı | F4 | – |
E5 | Kompresör 1 yüksek çıkış sıcaklığı koruması | F5 | Kompresör 1 çıkış sıcaklık sensörü arızası |
E6 | Kompresör 2 yüksek çıkış sıcaklığı koruması | F6 | Kompresör 2 çıkış sıcaklık sensörü arızası |
E7 | Kompresör 3 yüksek çıkış sıcaklığı koruması | F7 | Kompresör 3 çıkış sıcaklık sensörü arızası |
E8 | Kompresör 4 yüksek çıkış sıcaklığı koruması | F8 | Kompresör 4 çıkış sıcaklık sensörü arızası |
E9 | Kompresör 5 yüksek çıkış sıcaklığı koruması | F9 | Kompresör 5 çıkış sıcaklık sensörü arızası |
EA | Kompresör 6 yüksek çıkış sıcaklığı koruması | FA | Kompresör 6 çıkış sıcaklık sensörü arızası |
EH | – | FH | Kompresör 1 akım sensörü hatası |
EC | Kompresör 1 çıkış sıcaklık sensörü hatası | FC | Kompresör 2 akım sensörü hatası |
EL | Kompresör 2 çıkış sıcaklık sensörü hatası | FL | Kompresör 3 akım sensörü hatası |
EE | Kompresör 3 çıkış sıcaklık sensörü hatası | FE | Kompresör 4 akım sensörü hatası |
EF | Kompresör 4 çıkış sıcaklık sensörü hatası | FF | Kompresör 5 akım sensörü hatası |
EJ | Kompresör 5 çıkış sıcaklık sensörü hatası | FJ | Kompresör 6 akım sensörü hatası |
EP | Kompresör 6 çıkış sıcaklık sensörü hatası | FP | – |
EU | Kompresör 1 yüksek gövde sıcaklığı hatası | FU | Kompresör 1 kapak sensörü |
Eb | Kompresör 2 yüksek gövde sıcaklığı hatası | Fb | Kompresör 2 kapak sensörü |
Ed | – | FF | – |
P0 | İnverter kart hatası | H0 | Fan kartı |
P1 | İnverter kart başarısızlığı | H1 | Fan sürücü kartı başarısızlığı |
P2 | İnverter kart voltaj koruması | H2 | Fan kartı voltaj koruması |
P3 | İnverter kart sürücü modülü resetleme | H3 | Fan kartı sürücü modülü resetleme |
P4 | İnverter kart PFC koruması | H4 | Fan kartı PFC koruması |
P5 | İnverter kompresör aşırı akım koruması | H5 | Fan kartı aşırı akım koruması |
P6 | İnverter kart IPM modül koruması | H6 | Fan kartı IPM koruması |
P7 | İnverter kart sıcaklık sensörü | H7 | Fan kartı sıcaklık sensörü |
P8 | İnverter kart IPM modül aşırı sıcaklık koruması | H8 | Fan kartı yüksek sıcaklık koruması |
P9 | İnverter kompresör kalkış hatası | H9 | Fan motoru kalkış hatası |
PA | İnverter kart EROM hatası | HA | Fan kartı EPROM hatası |
PH | İnverter kart yüksek DC voltajı | HH | Fan kartı yüksek DC voltajı |
PC | İnverter kart algılama hatası | HC | Fan kartı akım algılama hatası |
PL | İnverter kart düşük DC voltaj hatası | HL | Fan kartı düşük DC voltajı |
PE | İnverter kompresör faz hatası | HE | Fan kartı faz hatası |
PF | İnverter kart şarj devresi hatası | HF | Fan kartı şarj devresi hatası |
PJ | İnverter kompresör başlama hatası | HJ | Fan Motoru başlama hata |
PP | İnverter kart AC akım koruması | HP | Fan kartı AC akım koruması |
PU | – | HU | – |
Pb | – | Hb | – |
Pd | – | Hd | – |
J0 | Diğer dış ünite arızası | b0 | – |
J1 | Kompresör 1 aşırı akım koruması | b1 | Dış ortam sıcaklık sensörü hatası |
J2 | Kompresör 2 aşırı akım koruması | b2 | Defrost sensörü 1 |
J3 | Kompresör 3 aşırı akım koruması | b3 | Defrost sensörü 2 |
J4 | Kompresör 4 aşırı akım koruması | b4 | Subcooll Giriş sıcaklık sensörü |
J5 | Kompresör 5 aşırı akım koruması | b5 | Subcooll Çıkış sıcaklık sensörü |
J6 | Kompresör 6 aşırı akım koruması | b6 | Hava giriş sıcaklık sensörü 1 |
J7 | yollu vana sızıntı koruması | b7 | Hava giriş sıcaklık sensörü 2 |
J8 | Yüksek sistem basıncı oranı koruması | b8 | Dış ünite nem sensörü |
J9 | Alçak sistem basıncı oranı koruması | b9 | Kondanser çıkış sıcaklık sensörü |
JA | İstisnai basınç koruması | bA | Yağ dönüş sıcaklık sensörü |
JH | – | bH | Sistem saati hatası |
JC | Şamandıra koruması | bC | Kompresör 1 Düşük gövde sıcaklığı |
JL | Düşük-Yüksek basınç koruması | BL | Kompresör 2 Düşük gövde sıcaklığı |
JE | – | bE | – |
JF | – | bF | – |
JJ | – | bJ | – |
JP | – | bP | – |
JU | – | bU | – |
Jb | – | bb | – |
Jd | – | bd | – |
VIESSMANN VITOCLIMA VRF Arıza Kodları